Kehon ja mielen kuntoutuspäivä

Aika                  11.10.2023
Paikka               Joo.Arena, Seppä-Kallenkuja 1, Masala

10.00 – 12.00  Kehon kuntoutus

Kuntoiluosuutta varten et tarvitse muuta kuin avoimen mielen ja omat sisäliikuntavarusteet – muut välineet saat Joo.Arenalta. Ilmoittautumisen yhteydessä valittavanasi on alla mainituista kolmesta aktiviteetista kaksi.  Ryhmät muodostetaan etukäteen ilmoittautumisten perusteella. Aktiviteettien kesto on 45 minuuttia ja aktiviteettien välissä sekä niiden päätyttyä on 15 minuutin tauot paikan ja vaatteiden vaihtoa varten (Joo.Arenan ryhmäliikunnan pukuhuoneet ovat käytettävissä):
  • Sulkapallo
Sulkapallo on kaikille tuttu kesäinen palloilulaji. Sulkapallon välineet saat lainaksi Joo.Arenalta.
  • Keilailu
Käytössämme on Joo.Arenan keilaradat. Voit tulla ensikertalaisena tai jo kokeneena harrastajana. Joo.Arena antaa tarvittavan opastuksen, millä pääsee keilailun alkuun. Keilailukenkien ja -pallojen laina sisältyy pakettiin.
  • Ryhmäliikunta / Kehonhuolto
Ryhmäliikuntatunnilla Joo.Arenan ohjaajat pitävät jokaiselle seniorille sopivan ryhmäliikuntatunnin, mihin sisältyy kehonhuolto-osio. Tunti on kevyehkö, mutta jokainen tekee harjoitteet ohjaajien johdolla oman jaksamisensa mukaan.
Päivän aikana voit halutessasi myös teettää kehonkoostumusmittauksen ja/tai puristusvoimamittauksen. Lisähinta yhdelle mittaukselle on 15 € ja kummallekin mittaukselle yhteensä 25 €.

12.00 – 13.00 Lounas

Buffet-lounas ravintola Bistro Mediterranean Cuisinessa, 2.kerros

13.00 – 15.00  Mielen kuntoutus

Valloittava kirjailija, runoilija, lavaesiintyjä, luennoitsija sekä luonto- ja ympäristöneuvoja Heli Laaksonen kertoo toiminnastaan ja esittää teeoksiaan.
Heli Laaksonen käyttää teoksissaan Lounais-Suomen murretta, joka on lähellä uusikaupunkilaista, Vakka-Suomen alueella puhuttavaa murretta, mutta siinä on piirteitä muistakin lounaissuomalaisista aluemurteista. Murreilmaisua on tuotannossa hieman yleiskielistetty. Hän on tehnyt lukuisia kirjoja, runoteoksia ja näytelmiä ym. Heli Laaksonen sai Kirsi Kunnas -runopalkinnon vuonna 2020. Voit tutustua tarkemmin Heli Laaksoseen Wikipediasta kotisivuiltaamme tämän linkin kautta. Halutessasi voit myös katsoa Yle Areenasata ohjelman Heli Laaksonen, luonnon ja sanojen suojelija ja samalla tutustua jo etukäteen hänen murteeseensa.
Esityksen kesto on 2 * 45 minuuttia. väliajalla voi käydä kahvittelemassa omakustanteisesti Bistrossa. Esityksen väliajalla ja sen päätteeksi voi ostaa kirjailijan teoksia.

Maksut
Kehon ja mielen kuntoutuspäivän omavastuuosuus on 15 €, mihin sisältyy
  • liikunta-aktiviteetit 2 * 45 min
  • lounas
  • Heli Laaksosen mielen kuntoutus
Ilmoittautumisen yhteydessä voit myös varata lisähintaan (15 €/mittaus ja 25 € molemmat yhteensä)
  • kehon koostumusmittauksen ja / tai
  • puristusvoimamittauksen
Mittauksista pidetään erillinen yhteinen palautetilaisuus Joo.Arenalla sen jälkeen, kun ilmoittautumiseísta nähdään, moniko on varannut mittauksen.

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautumiset ensisijaisesti senioriliiton jäsenkorttiapplikaatiolla tai puhelimitse Taisto Koivumäki,  taisto.koivumaki@iki.fi, puh. 050-5545041, viimeistään 18.9.2023.
Jokaisen on täytettävä ilmoituskaavake erikseen!

Tapahtuman maksu:

Osallistumismaksu tulee maksaa yhdistyksen tilille: FI12 4006 0010 1560 20, viitenumero 122357, eräpäivä 29.9.2023. (Huomaa, että tästä ei tule erillistä laskua, vaan sinun tulee itse maksaa tämä viimeistään eräpäivänä yllä olevilla tiedoilla! Jokainen osallistuja maksaa osallistumismaksun erikseen.)

Peruutusehdot: Osallistumismaksu on maksettava kokonaisuudessaan viimeistään 29.9.2023. Osallistumisen voi peruuttaa kustannuksitta em. eräpäivään, 29.9.2023 asti. Eräpäivän jälkeen peruutusta ei voi tehdä, mutta osallistuja voi hankkia pakottavista syistä itselleen sijaisen, ensisijaisesti Kirkkonummen kansalliset seniorit ry:n jäsenistöstä.

29.9.2023, 23.50
Kirkkonummen kansalliset seniorit ry