Rohkeasti senioriksi -etäkurssi Tampereella

1.2.2022, 12.30 - 2.2.2022, 15.00

Tervetuloa Rohkeasti senioriksi -etäkurssille tiistaina 1.2. ja keskiviikkona 2.2.2022 klo 12.30–15.00. Kaksipäiväinen kurssi järjestetään Teams-sovelluksessa vallitsevan koronatilanteen takia. Osallistujille lähetetään ohjeistus kurssille osallistumiseen ennen tapahtuma-ajankohtaa.

Kurssille otetaan alustavasti enintään 30 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on hyvin rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille. Kurssilainen voi olla osallistunut Rohkeasti eläkkeelle -kurssille syksyllä 2021.

Kurssilla syvennytään eläkkeelle siirtymisen jälkeen lisääntyvän vapaa-ajan hyödyntämiseen. Kurssilla käsitellään seuraavia aiheita asiantuntijapuhujien johdolla:

1.2.2022
-Vapaaehtois- ja järjestötoiminnasta (senioriaktiivi, varatuomari Tuulikki Petäjäniemi)
-Vaikuttavaa viestintää – arjessa ja järjestössä (koulutussuunnittelija Niilo Nissinen, Kansio ry)

2.2.2022

Testamentti ja edunvalvontavaltuutus (pankkilakimies Heini Peltola, OP).
Miten talouden muutokseen ja riskeihin voi varautua? (Pirkanmaan kansallisen senioripiirin puheenjohtaja Rainer Hirvonen)
Asunnonvaihto eläkeiässä (LKV, YKV kouluttaja Terhi Loikkanen)

Kurssi on kaksipäiväinen ja osallistujalleen maksuton.

Osallistumiseen tarvitaan verkkoyhteys. Itse Teams-kokousta varten ei tarvitse ladata tietokoneelle sovellusta, nettiselaimen käyttökin riittää. Kokoukseen osallistumisesta lähetetään video-ohjeistus ennen kurssia. Teamsiin littyvissä ongelmissa voi ottaa yhteyttä sähköpostitse etätoiminnan kehittäjä Aku Lehtoseen, aku.lehtonen@senioriliitto.fi.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Jos ilmoittaudut kurssille, mutta osallistumisellesi ilmaantuu jokin este, ilmoitathan asiasta mahdollisimman ajoissa sähköpostitse osoitteeseen rose@senioriliitto.fi.
Teams-kokous verkossa
TAMPERE