Rohkeasti senioriksi -kurssi Mikkelissä

9.11.2021, 11.00 - 9.11.2021, 15.30
rose@senioriliitto.fi

Tervetuloa Rohkeasti senioriksi -kurssille tiistaina 9.11.2021 kello 11:00–15:30. Yksipäiväinen kurssi järjestetään Mikkelin Sokos Hotel Vaakunan Suur-Savo 1&2 -tila. Osoite on Porrassalmenkatu 9, 50100 MIKKELI.

Huolehdimme tarkasti terveysturvallisen tapahtuman järjestämisestä viranomaisohjeiden mukaisesti. Lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kurssiemme hyväksytyille osallistujille noin viikko ennen kurssia. Tapahtumissamme otetaan huomioon muun muassa turvaetäisyyksiä toisiin. Suosittelemme vahvasti, että osallistujat ovat rokottautuneet koronaa vastaan. Tapahtumaan ei tule osallistua, jos ei tunne oloasi terveeksi.

Tilaan otetaan poikkeuksellisesti enintään 30 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille. Osallistuja voi olla osallistunut keväällä 2021 Rohkeasti eläkkeelle -etäkurssille Etelä-Savon alueella.

Kurssilla syvennytään eläkkeelle siirtymisen jälkeen lisääntyvän vapaa-ajan hyödyntämiseen. Kurssilla käsitellään seuraavia aiheita asiantuntijapuhujien kautta:

9.11.2021
-Aloitussanat ja esittelykierros (Rohkeasti seniori -hanketyöntekijä)
-Edunvalvontavaltuutus ja testamentti (pankkilakimies Anna-Leena Tolvanen, OP Suur-Savo)
-Seniorikansalaisen talous (palvelupäällikkö Ossi Pulliainen, Oma Säästöpankki)
-tauko
-Vaikuttavaa viestintää - arjessa ja järjestössä (koulutussuunnittelija Niilo Nissinen, Kansio ry)
-tauko

-Paneelikeskustelu (juontajana senioriaktiivi, eläkevalmentaja Mali Soininen). Keskustelijoina:

• Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Päivi Meskanen, Essote
  • Diakonissa Mari Ylönen, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta
  • Vapaaehtoistoimija Hannu Karttunen
  • SPR Mikkelin toimija Maija Hokkanen

-Loppusanat (Rohkeasti seniori -hanketyöntekijä)

Kurssi on yksipäiväinen, maksuton ja siihen osallistuville tarjotaan pientä purtavaa. Matkakuluista kurssin järjestämispaikalle kukin osallistuja vastaa itse.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Jos ilmoittaudut kurssille, mutta osallistumisellesi ilmaantuu jokin este, ilmoitathan asiasta mahdollisimman ajoissa sähköpostitse osoitteeseen rose@senioriliitto.fi. Ilmoittautumisen voi perua vaikka samana päivänäkin, flunssaoireisena tai huonovointisena kurssille ei tule osallistua.
Mikkelin Sokos Hotel Vaakunan Suur-Savo 1&2-tila
Porrassalmenkatu 9, 50100 Mikkeli