Rohkeasti eläkkeelle -kurssi Varkaudessa

30.11.2021, 12.45 - 1.12.2021, 15.45
rose@senioriliitto.fi

Tervetuloa Rohkeasti eläkkeelle -kurssille tiistaina 30.11. ja keskiviikkona 1.12.2021 klo 12.45–15.45. Kaksipäiväinen kurssi järjestetään Kaks ruusua -ravintolan yläkerran kokoustilassa. Osoite on Ahlströminkatu 25, 78250 Varkaus.

Huolehdimme tarkasti terveysturvallisen tapahtuman järjestämisestä viranomaisohjeiden mukaisesti. Lisäksi olemme laatineet omat turvallisuusohjeemme, jotka lähetetään kurssiemme hyväksytyille osallistujille noin viikko ennen kurssia. Tapahtumissamme otetaan huomioon muun muassa turvaetäisyyksiä toisiin. Suosittelemme vahvasti, että osallistujat ovat rokottautuneet koronaa vastaan. Tapahtumaan ei tule osallistua, jos ei tunne oloasi terveeksi.

Tilaan otetaan alustavasti enintään 33 kurssiosallistujaa, joten paikkoja on rajallinen määrä. Ennakkoilmoittautuminen on pakollinen, mutta ilmoittautumisen voi perua vielä kurssipäivänäkin. Kurssi on lähtökohtaisesti tarkoitettu erityisesti juuri eläkkeelle jäämässä oleville sekä jokin aika sitten eläköityneille henkilöille.

Kurssilla käsiteltävinä teemoina ovat muun muassa eläköitymiseen liittyvät kokemukset, eläkkeelle siirtymisen tarjoamat mahdollisuudet sekä vinkit lisääntyneen vapaa-ajan hyödyntämiseksi. Kurssilla kuullaan seuraavat puheenvuorot, joiden aikana on mahdollisuus myös keskustella ja jakaa omia kokemuksia toisten kanssa:

30.11.2021
-Tervetuliaissanat ja esittelykierros (Rohkeasti seniori -hanketyöntekijä)
-Kulttuuria etsimässä (professori Jorma Uotinen)
-Tauko
-Muutoksen kokeminen (TkT, konsultti Rauno Pääkkönen)

1.12.2021
-Edellisen tapaamisen purku sekä jatkuu: sopeutuminen muutokseen ja mahdollisuudet eläkkeelle siirryttäessä (TkT, konsultti Rauno Pääkkönen)
-Tauko
-Vapaaehtoisuus (järjestösuunnittelija Aino Kainulainen ja Hilkka Räsänen, Warkauden seudun sosiaali- ja terveysjärjestöt ry)
-Kokemuksia senioritoiminnasta ja sen mahdollisuuksista (senioriaktiivi Katriina Nieminen)
-Loppusanat ja palaute (Rohkeasti seniori -hanketyöntekijä)

Kurssi on kaksipäiväinen, maksuton ja siihen osallistuville tarjotaan kahvia sekä pientä purtavaa. Matkakuluista kurssin järjestämispaikalle kukin osallistuja vastaa itse.

Hyväksymme ensisijaisesti kurssille molemmille päiville ilmoittautuvat sekä hankkeen kohderyhmään kuuluvat (lähivuosina eläkkeelle jääneet/jäämässä olevat). Voimme kuitenkin ottaa myös yhdelle päivälle osallistujia sekä pidempään eläkkeellä olleita, mikäli paikkoja jää jäljelle.

Hyväksytystä kurssi-ilmoittautumisesta tulee vahvistus lomakkeella annettuun sähköpostiosoitteeseen.

Jos ilmoittaudut kurssille, mutta osallistumisellesi ilmaantuu jokin este, ilmoitathan asiasta mahdollisimman ajoissa sähköpostitse osoitteeseen rose@senioriliitto.fi. Ilmoittautumisen voi perua vaikka samana päivänäkin, flunssaoireisena tai huonovointisena kurssille ei tule osallistua.
Kaks ruusua -ravintolan yläkerran kokoustila
Ahlströminkatu 25, 78250 Varkaus